Mindful Walk - bewegen, ademhalen en mindfulness
Wandelen, mindfulness en ademhaling

Mindful Walk

In balans door wandelen, een natuurlijke ademhaling mindfulness

WANDELEN

Bewegen heeft effecten op vrijwel alle orgaansystemen. Regelmatig bewegen helpt vele gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen of verminderen. 

MINDFULNESS

Een mindful walk kan niet zonder mindfulness. Het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Door in het “hier en nu” te zijn, maak je je hoofd leeg.

ADEMHALING

Mindful Walk gebruikt de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je inademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt.

Geschikt voor iedereen

De Mindful Walk cursus is geschikt voor iedereen.


Mindful Walk leert je hoe je volop van het bewegen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het 'hier en nu'.


Je wandelt in de buitenlucht en tijdens de cursus komen onderdelen als bewegen, loophouding, ademhaling, mindfulness, concentratie, focus, loslaten, ontspannen aan bod.


De ervaring leert dat je door te wandelen meer energie krijgt en weer zin om dingen te ondernemen.


Verras jezelf tijdens de Mindful Walk.


Wandel de stress uit je hoofd en je lijf en je voelt je als herboren. 

Mindful walk

Ben jij klaar voor een Mindful Walk?

fc Mindful Walk

1 op 1 coaching

    Tijdens de gratis coachcall (die je optioneel bij kunt boeken) gaan we kijken hoe en waar ik je kan ondersteunen gedurende of na de Mindful Walk.

De effecten van een Mindful Walk

    • Tijd en aandacht voor jezelf
    • Het stimuleert je brein en maakt je productiever en creatiever
    • Betere gezondheid door het uit je lichaam wandelen van stress.
    • Inzicht & inspiratie, waardoor je anders leert omgaan met stressvolle situaties.
    • Meer energie door een juiste ademhaling.

Minder stress

Door een natuurlijke ademhaling, beweging en inzicht in je gedrag zul je beter met stress om kunnen gaan

Meer energie

Bewegen zorgt niet alleen voor letterlijke beweging, maar ook voor figuurlijke beweging.

Inzicht

Door aan de slag te gaan met de opdrachten sta je stil bij jezelf om vanuit daar in beweging te kunnen komen.

Balans

Door letterlijk in beweging te komen, een betere ademhaling te krijgen en inzicht in je gedrag.

Ademhaling

Door rustiger te ademen komt je lichaam weer in balans en zullen veel problemen en klachten op den duur verminderen. 

Zelfvertrouwen

Doordat je weet wie je bent, wat je wilt en waar jij voor staat. Kom je beter in je vel te zitten en krijg je meer zelfvertrouwen. 

Gezondheid

Door het beter om kunnen gaan met stress, een goede ademhaling en meer beweging zal je gezondheid vooruit gaan.

Patronen

Het doorbreken van oude patronen die je niet langer dienen en vervangen door nieuwe patronen die helpend zijn.

Beweging

Door te bewegen vermindert de aanmaak van stresshormonen en stimuleer je de aanmaak van positieve stoffen.
Mindful Walk
€ 249,-

Mindful Walk Online

  • 4 weekse cursus
  • online leeromgeving 
  • 6 maanden toegang
  • meerdere keren te doen
  • app voor op je smartphone
  • In je eigen tempo lopen 
  • In je eigen omgeving te doen 
  • Niet gebonden aan vaste tijden en dagen. 

Wordt het door je werkgever betaalt dan is het exclusief btw.


Sommige zorgverzekeraars vergoeden de Mindful Walk ook.

Hierover kan je zorgverzekeraar je meer vertellen. 

Reacties van deelnemers


“Goed voor mijn bewustwording en zelfbeeld”

--

“Heerlijk die neusademhaling, lekker in de natuur zijn , focus, rust en tijd voor mezelf”

--

"Zo dit geeft inzicht in mezelf, soms best even confronterend en pijnlijk maar wat fijn want nu weet ik eindelijk wat ik echt wil. Mijn hoofd is leeg, opgeruimd en helder en ik heb eindelijk weer energie"

--

“Leuk om in beweging te komen, fijn om te merken dat ik daardoor mijn conditie snel opbouw, leuke opdrachten en luchtig”

--

“Ontspannend, veel betere ademhaling via de neus, tijd voor mezelf, bewust worden van waar je bent”

--

“Mijn ademhaling is veel beter geworden, nuchter (ik was bang dat “Mindful” te zweverig zou zijn), leuk/speels en afwisselend”

--

“Inzicht in mezelf, rustiger ademhalen, beweging is fijn, ik pak mijn rustmoment nu door meditatie”

--

“Leuk, veel afwisseling, erg leerzaam en veel inzicht in mezelf”

--

“Even de sores van de dag van mezelf aflopen, leuke focus-oefeningen, goed om bewust te worden van mijn ademhaling, een fijn moment voor mezelf”